با سلام

مثل همیشه سر زدن به اخبار روزانه یکی از کارامون شده و عادت.اما برخی اخبار از چند زاویه حس برانگیزه برا آدم.خبر ذیل رو از قول یکی بخونین:
«پنجشنبه 31 فروردین، برای پیگیری کارهای اداری تشرف به سرزمین وحی به دفتر زیارتی در خیابان ایثار، شهرک ژاندارمری در غرب تهران، مراجعه کرده بودم که در بازگشت با صحنه تصادف خودرو نیسان با پژو 206مواجه شدم. راننده 206 که خانم محترم و با وقاری بود از من خواست تا با پلیس 110 تماس بگیرم. تماس گرفتم. اعلام کردند 20 دقیقه صبر کنید، می آیند. هر دو راننده در فضائی کاملا صمیمی خواستار حل مسئله بودند. البته خسارت 206 خیلی جزئی بود. راننده نیسان حاضر بود مبلغی بپردازد تا معطل نشوند. در کمتر از 10 دقیقه پلیس 110 که جوانی بود به صحنه حادثه رسید و از هردو راننده مدارک خودرو، بیمه نامه و گواهی نامه خواست و پس از شنیدن ماوقع از زبان هر دو راننده و بررسی لازم در مقابل راننده 206 که خانم محترم و باوقاری بود احترام نظامی بجای آورد و خطاب به خانم راننده گفت :
جناب سرگرد با احترام، شما مقصرید!

این در حالی بود که من و راننده نیسان (که تا آن لحظه تصور می کرد مقصر است) متعجب شدیم که مگر این خانم سرگرد بود؟!

هم خانم سرگرد را تحسین کردم که خود را به همکار پلیس 110 معرفی نکرد! تا تاثیری بر قضاوتش بگذارد و هم جوان مامور پلیس 110 را که حتی پس از اطلاع از همکار بودن خانم راننده پژو 206 در اعلام نظر کارشناسی، ملاحظه و درنگ نکرد ! آفرین بر مامور پلیس 110 وظیفه شناس و آفرین بر خانم سرگرد!»
این خبر از چند زاویه قابل بررسیه:

1- آیا اصل این خبر درسته؟

2-آیا این اتفاق در ایران افتاده؟

3- آیا خبر مهم بوده و اتفاق خاصی افتاده است؟

تمام این زوایا و نکات دیگر در یک نظر سنجی معلوم خواهد شد.متاسفانه یا خوشبختانه خیلی معتقدند این خبر درست نیست و از قدرت تخیل بهره برده است.برخی آن را متعلق به ایران نمی دانند و می گویند در ایران از این خبرها نیست.برخی هم که خیلی غیرتی شده گفته اند ای بابا حالا مگه چی شده؟خبر مهمی نبود.

بهرحال نمی دانم نظر شما چیست؟اما منم معتقدم ایران باید سرچشمه این اخبار در دنیای امروز باشه و برای دیگران سرمشق.اماآیا اینطور است؟من که میگم خیر