با سلام

سال 1391 را مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از تولید و سرمایه ایرانی نامگذاری نمودند.آنچه وظیفه مسؤلین امر است کارشناسی پیرامون این موضوع مهم ، بررسی علل ناکارآمدی برخی صنایع مهم داخلی،ایجاد اعتمادسازی اجتماعی بر کیفیت محصولات تولید داخل،تشویق سرمایه داران دخلی و ایرانیان خارج از کشور به سرمایه گذاری در بخش های مختلف تولیدی با رعایت ضوابط،بومی سازی برخی فعالیت های مهم کشورهای دیگر برای داخل جهت استفاده و...خواهد بود.

قطعا در این فرآیند برنامه ریزی دقیق جهت پیشرفت همه بخشها مهم است.جزیره ای نگاه کردن آفتی است که می تواند با وجود برخی کارهای مهم ، بهره برداری را بسیار تنزل دهد.

امیدوارم مراکز پژوهشی بتوانند به مدد پژوهش های قوی(نه کپی پیس و جابجایی الفاظ جهاد اقتصادی با حمایت از تولید ملی)جامانده ا سال گذشته در کمترین زمان تحقیقات و دستاوردهای علمی خود را در خدمت متولیان امر گذاشته و ایشان نیز به مدد همین کارشناسی ها اقدامات مفیدی را انجام دهند.

اینکه در کشور ما پژوهش ها مطلبی غیر از آنچه جاری شده است را می رساند نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد.برخی مسؤلین محترم نظرات خود را (فارغ از کارشناسی یا غیر کارشناسی) دیکته و اجرایی می کنند که کشور ما از این ناحیه ضربات مهلکی را خورده است.

نگاه منتقمانه نه منصفانه و نقادانه ، کارهای اجرایی سطحی و قابل مانور فراوان،تقسیم ناعادالانه بودجه و به موقع نرسیدن بودجه نیز دردناک است که چه موقع قرار است برای آن فکری بشود نمی دانم.

بهرحال باید آقایان بدانند فرصتی که الان در اختیار آنان قرار گرفته شده به زودی به پایان خواهد رسید .