خرداد، ماه حادثه‌هاست. حادثه‌هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همچنان ادامه دارد…

خرداد سال ?? یکی از ماه‌های حساس و تاریخی انقلاب است که با حوادث مهمی همراه بود. نقطه‌ی اوج این حوادث، برکناری اولین رییس جمهور اسلامی ایران است.

البته ماجرای برکناری بنی صدر را باید با مقدمه ها و موخره‌هایش مورد بررسی قرار داد. مسائلی از قبیل عدم تمکین بنی‌صدر به قانون، مخالفت او با نهادهای انقلابی،  اختلافاتش با سایر قوا، ماجرای ?? اسفند ?? و …

همچنین سوالات زیادی هم در این رابطه وجود دارد. از جمله اینکه چرا مردم به بنی‌صدر رای دادند؟ چرا بسیاری از علما، روحانیون، ائمه جمعه و حتی افرادی از بیت امام خمینی در انتخابات از بنی صدر حمایت کردند؟ چرا گفتار و رفتار بنی‌صدر قبل و بعد از انتخابات با هم تفاوت داشت؟ چرا گروهک‌های مختلف ضدانقلاب از جمله منافقین و جبهه ملی به حمایت از بنی‌صدر دست به آشوب زدند؟ رابطه بمب گذاری در مقر حزب جمهوری و شهادت شهید بهشتی و یارانش با برکناری بنی‌صدر آنهم تنها یک هفته بعد از برکناری او چیست؟ و ده‌ها سوال دیگر …

در این مطلب به طور خلاصه به برخی اخبار مهم آن روزها و اظهار نظر برخی شخصیت‌های سیاسی و مذهبی علیه بنی‌صدر اشاره می‌کنم. جالب اینکه برخی از این افراد امروز خودشان تقریبا همان راه و روش بنی صدر را در پیش گرفته‌اند!

برکناری بنی صدر از فرماندهی کل قوا

هاشمی رفسنجانی: نظر من این بود که آقای رییس‌جمهور بپذیرند که در محدوده حقوق و تکلیفی که قانون اساسی برای رییس‌جمهور در همه ارگان‌ها معین کرده است، عمل بکنند و ترجیح دارد که بنی صدر در این سمت باقی بماند

تجمعات گروهک های ضدانقلاب (جبهه ملی، منافقین و …) در حمایت از بنی صدر در روز ?? خرداد

سخنان امام خمینی در واکنش به تجمعات و اغتشاشات روزهای اخیر و مخالفت جبهه ملی با حکم قصاص

فتوای مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی درباره ارتداد منکران قصاص

بهزاد نبودی « قوای انتظامی قاطعانه با مساله درگیری های خیابانی برخورد می‌کند»

هشدار سپاه پاسداران به ضدانقلاب (قابل توجه مدعیان خط امام که مدعی عدم دخالت سیاسی سپاه در زمان امام هستند!)

یادداشت کیهان درباره تجمعات غیرقانونی ضدانقلاب و مدعیان مبارزه با استبداد :

چهره ها دقیقا مشخص شده بود، حنای عوامفریبی‌ها، آزادی‌خواهی‌ها و اسلام‌پناهی‌ها رنگ باخته و با سخنان صریح و کوبنده امام، منافقان از مجاهدان باز شناخته شده بودند. مردم در غالب حزب الله به خیابان‌ها آمده بودند تا تکلیف شرعی خود را در مورد  متخلفین از قانون اساسی و گروهک‌های فاسد، سرمایه‌داران مفسده جو، و آشوبگران به اجرا درآورند. بر موتورها سوار میشد، حرکت می‌کرد، پای می‌کوبید و شعار می‌داد تا منافقان و دشمنان جمهوری اسلامی را در زیر پاهای استوار خود له کند.

نکته: (سید محمد خاتمی =سرپرست وقت کیهان)

کناره گیری مرحوم اشراقی از نمایندگی بنی صدر در هیات سه نفره حل اختلاف

بیانیه مشترک ائمه جمعه کشور و شهدای محراب درباره بنی صدر (چهار نفر از این ائمه جمعه، توسط عوامل منافقین و همدستان بنی صدر در عملیات تروریستی به شهادت رسیدند)

اطلاعیه شهید دستغیب درباره بنی صدر، جبهه ملی، و مخالفان قصاص

موضعگیری ائمه جمعه علیه بنی صدر

آیت الله طاهری اصفهانی: ? ماه پس از انتخابات اعلام کردم که به بنی‌صدر رای بیجا دادم! (دلیل ایشان هم جالب است، چون بنی صدر در اتاقش عکس مصدق را داشت و عکس امام را نداشت!)

طرح دوفوریتی عدم کفایت رییس جمهور در مجلس

به اسامی نمایندگان توجه کنید: محسن رهامی، اسدالله بیات، موسوی خوئینی‌ها، کروبی!

موسوی خوئینی‌ها: رای به عدم کفایت سیاسی رییس جمهور، در حقیقت شکست خط سیاسی آمریکا در ایران است. (آن روزها به نهضت آزادی و ملی‌گراها، می‌گفتند خط سیاسی آمریکا در ایران!)

نکته: برای درک بهتر اظهارات موسوی خوئینی‌ها درباره شکست خط سیاسی آمریکا در ایران، به مقاله ?? خرداد کیهان درباره نهضت آزادی و مرحوم مهندس بازرگان توجه کنید. البته خود سید محمد خاتمی هم چه در کیهان و چه در مجلس، مواضعی علیه شخص مهندس بازرگان داشت.

انتقاد از عدم مرزبندی بازرگان با جبهه ملی، منکران قصاص و منافقین در کیهان

آیت الله خامنه‌ای در نماز جمعه تهران:

از شعار زننده بپرهیزید، فرد در این میان هیچکاره است، ما با یک جریان روبرو هستیم نه با فرد، گناه یک فرد گاهی به خاطر این بزرگ می‌شود که نماینده یک جریان می‌شود. همانطوری که امام فرمود یک جریان شکست خورده نه یک فرد.

رای مجلس به عدم کفایت رییس جمهور

?? نماینده مجلس دلایل خود را برای رای به عدم کفایت بنی صدر اعلام کردند. در این میان، نام حسن یوسفی اشکوری جالب توجه است!

ده‌ها کشته و زخمی در سراسر کشور در پی هجوم مسلحانه منافقین به مردم در حمایت از بنی صدر / هواداران بختیار در لندن، ممنوعیت تظاهرات در ایران را محکوم کردند!

بنی صدر تحت تعقیب قرار گرفت

و در نهایت، بنی صدر به دستور امام از ریاست جمهوری عزل شد