با سلام

مقام معظم رهبری در دیدار اعضاء مجلس خبرگان رهبری با ایشان نکاتی را گوشزد همگان کردند تا باز هم ایشان وارد عرصه شده و خود را هزینه عملکرد برخی کنند.برای برخی مسولین نیز عادت شده که این اتفاق بیفتد و کک آقایان نگزد.جالب اینکه بعد از فرمایشات آقا مجدد بر طبل بکوبند و انگشت در چشمان مقابل خود بکوبند و فرمایشات ایشان را مصادره کنند.اینان همانه هایی هستند که «نومن ببعض و نکفر ببعض»اند.

ایشان در قسمتی از بیاناتشان فرمودند:«در این «مناجات الشّاکین» که منسوب به حضرت سجاد (سلام اللَّه علیه) است، اولین شکایت این بزرگوار، شکایت از خودش است: «الهى الیک اشکو نفسا بالسّوء امّارة و الى الخطیئة مبادرة». بعد که مبالغى از خود شکایت میکند، آن وقت عرض میکند: «الهى اشکو الیک عدوّا یضلّنى». اول شکایت از خودمان، بعد شکایت از دشمن. باید این را مراقبت کنید.

 خب، حالا کى مراقبت کند؟ چگونه مراقبت کنیم؟ جوابش این است که در درجه‌ى اول، مسئولان و زبدگان و برجستگان و روشنفکران و دانشمندان و علما و کسانى که محیطِ تأثیر دارند، از رفتارهاى خودشان مراقبت کنند. همان طور که عرض کردیم، قدرت‌طلبى است، دنیاطلبى است، دنبال اختلاف رفتن است، جنجال درست کردن است،  خلاف اخلاق حرکت کردن است؛ که من در اینجا میخواهم روى این مسئله‌ى خلاف اخلاق حرکت کردن تکیه کنم.»

موثرین افراد را آقا بیان کردند که باید مراقب باشند و تا این آقایان رعایت نکنند و به تخاصم اخلاقی خود ادامه دهند وضعیت نه تنها اصلاح که همچنان به سمت زوال اخلاق پیش خواهیم رفت.مسولین کی می خواهند باور کنند و اقدامی انقلابی و عملی انجام دهند؟کی به این باور می رسند که مردم ،مردم نجیبی هستند و مومن.آنکه باید خود را اصلاح کنند مدیران و مسولین این نظام هستند نه مردم.

با توجه به اتفاقات افتاده در این یکی دو سال آقا در ادامه فرمودند:«فضاى اهانت و هتک حرمت در جامعه، یکى از آن چیزهائى است که اسلام مانع از آن است؛ نباید این اتفاق بیفتد. فضاى هتک حرمت، هم خلاف شرع است، هم خلاف اخلاق است، هم خلاف عقل سیاسى است. انتقاد، مخالفت، بیان عقاید، با جرأت، هیچ اشکالى ندارد؛ اما دور از هتک حرمتها و اهانتها و فحاشى و دشنام و این چیزها. همه هم در این زمینه مسئولند. این کار علاوه بر اینکه فضا را آشفته میکند و اعصاب آرام جامعه را به هم میریزد - که امروز احتیاج به این آرامش هست - خداى متعال را هم از ما خشمگین میکند. من میخواهم این پیامى باشد به همه‌ى آن کسانى که یا حرف میزنند، یا مینویسند؛ چه در مطبوعات، چه در وبلاگها. همه‌ى اینها بدانند، کارى که میکنند، کار درستى نیست. مخالفت کردن، استدلال کردن، یک فکر سیاسى غلط یا یک فکر دینى غلط را محکوم کردن، یک حرف است، مبتلا شدن به این امرِ خلاف اخلاق و خلاف شرع و خلاف عقل سیاسى، یک حرف دیگر است؛ ما این دومى را به طور کامل و قاطع نفى میکنیم؛ نباید این کار انجام بگیرد. متأسفانه بعضى این کار را میکنند. من بخصوص به جوانها توصیه میکنم. بعضى از این جوانها بلاشک مردمان بااخلاص و مؤمن و خوبى هم هستند، اما خیال میکنند این وظیفه است؛ نه، من عرض میکنم این خلاف وظیفه است، عکس این وظیفه است.»

بیاییم این نظرات رو تفسیر به رای نکنیم و به نفع خود و ضرر طرف مقابل نگیریم.بله آنچه در یکی دو هفته گذشته اتفاق افتاده را هیچ کس تایید نمی کند اما آیا فقط همین موضوع باعث بیانات معظم له شد؟قطعا اینطور نیست و ایشان به جریانات اشاره که منتهی به آخرین اتفاق شده است داشته و کلیت این جریان را رد کردند.لذا باید دو طرف به فکر باشند و آن را تلنگری شدید به خود دانسته و در پی اصلاح برآیند.

امروز جمعه است و فردا روزنامه ها،وبلاگها و... شروع بکار می کنند.تو را خدا نگاهی به تیتر مطبوعات در فردا بیندازید تا مصادره را ببینید.آخر تا کی؟مطمئنم و تردید ندارم که این اتفاق می افتد و آن موقع است که باید اشگ حسرت ریخت بر این اوضاع و احوال.

در چند نوشته قبلم به این نکته اساسی اشاره داشتم که منبع در خبر اساسی است و صرف اطلاع از خبری نباید ما را به واکنش وادارد.آقا در پایان این دیدار فرمودند:«من به بزرگان هم نصیحتى بکنم. این نصیحت به جوانها بود، پیرها هم محتاج نصیحتند؛ آنها هم باید توجه کنند. مواضع درست گرفتن، حرف درست زدن، تحت تأثیر خبرهاى دروغ قرار نگرفتن، این هم وظیفه است. هزاران نفر در نظام اسلامى دارند محض رضاى خدا زحمت میکشند و تلاش میکنند و شب و روز خودشان را میکُشند، براى اینکه طبق حرکت اسلامى یک کارى انجام بگیرد، نظام اداره شود، وظائفِ بسیار سنگین انجام بگیرد؛ اما انسان یک خبر دروغى را بشنود، بنا کند همه‌ى اینها را زیر سؤال بردن - مسئولین دولتى را، دیگران را، دیگران را - این هم مصلحت نیست، این هم خلاف است. هم جوانها باید مراقبت کنند، هم پیرها باید مراقبت کنند. ما، هم در جوانى‌مان احتیاج به نصیحت داریم، هم حالا که پیر شدیم، احتیاج به نصیحت داریم».

ایشان همگان را از تحت تاثیر قرار گرفتن از خبر دروغ و براساس آن عمل کردن نهی نمودند و تاثیرات آن را برشمردند که جا دارد تاملی شود.آنچه بر آن مصرم این است که مسولین محترم باید شروع کنند و نگذارند دود این جریانات به چشم مردم مومن برسد که اگر خدایی ناکرده چنین شود .....