عهدنامه ای که با خون امضا شد + عکس

جمعی از نیروهای این گردان ، چند شب مانده به آغاز عملیات ، اقدام به تنظیم یک شفاعتنامه نمودند، کاری که آن روزها در برخی یگان ها رایج بود. این شفاعتنامه روی پارچه ای سفید نوشته شده و 25 نفر از غواصان بسیجی آن را با خون خود انگشت زده و امضا کرده اند.
 
 

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، لشکر 23 انصارالحسین(صلوات الله علیه) که از رزمندگان همدانی تشکیل شده در سال های دفاع مقدس افتخارات بسیاری را به نام خود ثبت کرد. شاخص ترین نیروی این لشکر ، شهید حسین چیت سازیان بود که فرماندهی اطلاعات و عملیات این یگان را بر عهده داشت و از زبده ترین نیروهای اطلاعات و عملیات در طول سال های جنگ به شمار می رود.

لشکر 23 انصارالحسین(صلوات الله علیه) در عملیات کربلای 4 نیز حاضر بود و در شب چهارم دی ماه سال 1365 ، غواصان این لشکر ، به عنوان نیروی خط شکن وارد عمل شدند. گردان غواصان لشکر 23 ، به نام مبارک حضرت جعفر طیار(علیه السلام) خوانده می شد و نیروهای آن در عملیات کربلای 4 ، به علت لو رفتن عملیات و هوشیاری دشمن بعثی ، شهدای بسیاری را تقدیم  آستان اباعبدالله الحسین(صلوات الله علیه) نمود. جمعی از نیروهای این گردان ، چند شب مانده به آغاز عملیات ، اقدام به تنظیم یک شفاعتنامه  نمودند، کاری که آن روزها در برخی یگان ها رایج بود. این شفاعتنامه روی پارچه ای سفید نوشته شده و 25 نفر از غواصان بسیجی آن را با خون خود انگشت زده و امضا کرده اند. متن این شفاعتنامه به شرح زیر است:

منهم من ینتظر و ما بدلو تبدیلا(سوره احزاب آیه23)

ما امضاکنندگان ذیل در حضور خداوند تبارک و تعالی و انبیاء و اولیاء و ملائکة الله و شهدا با یکدیگر عهد و پیمان می بندیم هرگاه که  فیض عظمای شهادت نصیب هر کدام از ما گردید و خداوند متعال اذن شفاعت داد ، شفاعت دیگر یاران و امضاکنندگان ذیل(منوظ به پذیرفتن رسالت خون ما بعد از ما) را نمائیم.

1-عباس نوریان

2-مصطفی تیموری

3-فرهاد ترک

4-حسین رضایی

5-حسین سلیمی

6-ناصرقاضیانی

7-احمد محمودی رئوف

8-محسن نقی زاده

9-عباس عزیزی

10-احمد قرائتی

11-حمید تاجدوزیان

13-آقای نورخدا ساکی

14-حمید ترکمان

15-علی(اکبر)مؤینی

16-تقی گودرزی

17-رضا عسگری

18-پرویز ذبیحی

19-داراب...

20-اکبر بهنامجو

21-علی اکبر درشته(امیر)

22-سید محمد حسن سلیمانی

23-علی رضا نادری

24-شکرالله محمدی

25-حمید حسام

که یاران می روند نوبت به نوبت                خوش آنروزی که نوبت بر من آید