با سلام.

اگر معتقد به برخی مسائل باشیم قطعا برخی مواهب را بی دلیل به انسان نمی‌دهند.از کوچکترین موهبت‌ها(به ذهن ناقصم) که همنشینی با یک دوست خوب که هر وقت انسان او را ملاقات کند به یاد خدا بیفتد تا بالاترین مواهب مثل حضور در کنار خانه خدا و یک انسان متقی و عارف حقیقی شدن و....همه و همه بر اساس دلیل و حکمتی است که به زعم من حاصل دسترنج خود انسان است و لاغیر.

واقعا در اینجا نکات مهمی است که بجاست به آن پرداخته شود و نوع نگرش افراد به آن متفاوت است .دقیقا لزوم تبیین آن نیز به همین دلیل است که در میان نگرش‌های متفاوت نگرش درست را تبیین نمائیم.

فرصتی دست داد تا در پرتو انعکاس انوار مقدس ائمه معصومین (ع) از طریق امواج رادیو معارف محضر رهبر فرزانه انقلاب از نزدیک برسیم و ضمن زیارت سیر ایشان از نزدیک شنیده‌ها را ببینیم.

در این ملاقات صمیمی من فقط چند نکته را می‌گویم:

1- در حضور ایشان بجز مسولینی که قرار بود گزارش عملکرد ارائه کنند بقیه ورای سمت و مسولیت هر کس زودتر وارد اتاق می‌شد در جای بهتری می‌نشست و رزور صندلی علیرغم اینکه اسامی میهمانان از قبل مشخص بود در این‌جا اعتباری نداشت و همه یکسان بودند.این برایم خیلی شیرین بود.

2- تیزبینی ایشان در این فضای متکثر و شناسایی مراکز فعال فرهنگی توسط ایشان و دعوت برای ملاقات با ایشان جهت تشکر و ارائه رهنمود نیز خیلی برایم تازگی داشت.اینکه در کنار تمام مسائل دنیای اسلام ، ایشان مراکز فعال خودجوش را رصد و خودشان بخواهند بیایند بی‌نظیر است.توضیح می‌دهم:

بهمراه ما گروه دیگری نیز در بیت حضور داشتند که وقتی از یکی از آقایان سوال کردم شما از کجاآمده‌اید؟در جحواب گفت ما یک گرئه فعال فرهنگی در استان گیلان هستیم که بصورت خودجوش فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهیم که فعالیت در عرصه مجازی نیز باعث شده بود رهبری فعالیت ما را دیده و خودشان پیغام دادند این گروه را ببینند.

3- ایشان در فعالیت‌های فرهنگی تکیه بر خودجوش بودن، دستور نگرفتن از فرد یا نهاد خاص و.... را از شاخصه‌ها دانستند و تعبیر زیبایی داشتند.ایشان فرمودند: شما بین یک چاه عمیق با قابلیت آب‌دهی مناسب و یک سرچشمه جوشان از دل کوه .کدامیک را می‌پسندید؟قطعا سرچشمه جوشان بهتر است چراکه او خود را عرضه کرده به شما در حالی که چاه عمیق را شما با هزینه به آب‌دهی رسانده‌اید.

4- ایشان در عین تمجید از آفتی بزرگ یاد کردند و آن آغاز خوب و پایان بد برای این مراکز خودجوش بود.ایشان برای رفع این آسیب جدی شاخصه ایمان را مهم دانسته و فرمودند: کارهای خود را با ایمان عمق ببخشید.

البته در این ملاقات یادی از شهید کاظمی رئیس موسسه رویان نیز شد که ایشان شاخصه مهم دکتر کاظمی را علم همراه با ایمان دانستند.

فرصتی بی‌بدیل بود.امید آن دارم بتوانم در آن به آن زندگی‌ام ساری و جاری کنم.انشاالله