این روزها تصویری در برخی سایت‌ها و وبلاگ‌های اینترنتی منتشر شده که یک سرباز آمریکایی را تکیه زده بر تخت ریاست‌جمهوری صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق نشان می‌دهد.

تخت صدام حسین که شبیه به تخت‌های رویایی پادشاهان روم باستان ساخته شده، اکنون محل نشستن سرباز آمریکایی است که احتمالا او نیز سرنوشت صدام را از یاد برده‌ واگرنه این گونه آسوده روی این تخت نمی‌نشست!

http://files.tabnak.com/pics/201012/201012271109164589.jpg

صدام که بر دو سوی تخت خود عبارت "القدس لنا” را درج کرده بود، با سیاست‌های دیکتاتوری و پان‌عربیستی خود عملا بیشترین آب را به آسیاب صهیونیست‌ها ریخت و نه تنها در راه نجات قدس و سرزمین فلسطین گامی برنداشت، بلکه موجبات اشغال عراق به عنوان یک کشور اسلامی دیگر را نیز فراهم آورد.

تخت صدام در حالی جایگاه سربازان بی‌سروپای آمریکایی شده و شیر‌های دو سوی آن در شرایطی رام و آرام بر زیر دستان این سرباز آرمیده‌اند که هنوز گه‌گاهی گورهای دسته‌جمعی مردم عراق، مربوط به کشتارهای صدام در گوشه و کنار عراق پیدا می‌شود.

این عاقبت دیکتاتوری است که آتش دو جنگ بزرگ را در منطقه برافروخت، سرمایه‌های ملت عراق را بر باد داد و سرانجام خود نیز به دار مکافات آویخته شد، اما عاقبت نیروهای متجاوز چه می‌شود؟