سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جستجو

مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی
ابر برچسب ها

برای تمیز کردن دیوارهایی که رنگ روغنی دارند، از این محلول استفاده کنید: یک سطل آب گرم، یک دوم پیمانه بوراکس (Borax)، یک دوم قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی و یک قاشق غذاخوری آمونیاک؛ حین استفاده از محلول حتماً دستکش بپوشید. (بوراکس را می‌توانید از مغازه‌های مواد شیمیایی- بهداشتی تهیه کنید.)




برچسب ها : بهداشتی  ,


      

لابد برای شما هم پیش آمده که وقتی میوه ها را در قسمت جا میوه ای پایین یخچال قرار می دهید بعد از چند روز کم کم شروع به کپک زدن کرده وخراب می شوند .علت آن هم آبی است که بتدریج در جا میوه ای جمع می شود ونیز رطوبت دائمی یخچال .
 
چنانچه یک قطعه اسفنج –چه طبیعی وچه مصنوعی –را در جامیوه ای قرار دهید رطوبت وآبها را جذب کرده ومانع کپک زدگی میشود .


برچسب ها : سلامت  ,


      




برچسب ها : عکس  ,


      



برچسب ها : عکس  ,


      

به همت یکی از دوستان چند عکس زیبا از شهر برزک تهیه شده که تقدیم میکنم:

عکس گل محمدی:




برچسب ها : عکس  ,


      

 


ورزش و سرطان



بدن انسان حدود 100 تریلیون سلول دارد و در حالات طبیعی این سلولها بطور منظم خود را بازسازی می نمایند. سلولها طوری رشد می نمایند که بافتهای پیر و فرتوت قادر به جایگزین شدن و جراحات قابل ترمیمند. لیکن، در بعضی موارد عده ای از سلولها بطور غیر طبیعی و غیر قابل کنترل رشد می نمایند. بعضی از سلولها رشد کرده و توده ای از بافت بنام تومور را بوجود می آورند. که می تواند بدخیم باشد یک تومور بدخیم، سرطان در نظر گرفته می شود. سلولهای سرطانی از نوعی به نوع دیگر فرق می کند. بعضی از انواع سریع رشد می نمایند در حالی که در انواع دیگر ممکن است سالها طول بکشد تا چنین رشدی ایجاد شود. در هر بافت یا اندام بدن، بیش از صد نوع سرطان ممکن است بوجود آید. احتمالاً سرطانی با رشد غیر طبیعی یک سلول که بعدها به میلیونها سلول سرطانی تقسیم می شود آغاز می گردد.

قبل از آنکه سرطانی قابل تشخیص گردد نزدیک به یک میلیون سلول که معادل توموری یک سانتیمتری است ایجاد گردیده. سلولها از راه متاستاز (حرکت باکتری یا سلولهای بدن از یک قسمت بدن به بخش دیگر) از تومور بدخیم جدا گشته، به سایر مناطق بدن مهاجرت می نمایند و قادر به ایجاد یک سرطان جدید در آنجا می باشند. گرچه اکثر سلولهای سرطانی توسط سیستم ایمنی از بین می روند تنها یک سلول سرطانی برای جایگزینی در محلی دیگر و پیدایش یک سرطان جدید کافی است. در مقابل، تومورهای خوش خیم به سایر بافتهای هجوم نمی آورند، آنها می توانند با فعالیتهای طبیعی بدن تداخل نمایند اما بندرت سبب مرگ می شوند.

میزان وقوع سرطان

گزارش سال 1984 مرکز ملی آمار سلامتیNational Center Health Statistics نشان داد که 2/22 درصد کل مرگ و میر در ایالات متحده ناشی از سرطان بود. سرطان دومین علت مرگ در کشور و عامل ایجاد کننده مرگ در سنین بین سی و چهل ساگی می باشد. در سال 1984 حدود 483000 نفر در اثر این بیماری فوت کردند و در همان سال نزدیک به 965000 مورد جدید مورد درمان بودند. برآوردهای آماری سال 1987 در مورد استیدانس و مرگ و میر در جنسیتها و مناطق ابتلاء در شکل 2/13 نشان داده شده اند (سرطانهای غیر ملانومی پوست و کارمینوم موضعیCarcinoma in situ در این برآوردها محسوب نشده اند. این برآوردهاهمچنین نشان داده اند که بر اساس جمعیت کل سال 1987، 74 میلیون امریکایی در طول دوره زندگیشان از سرطان رنج می برند. (حدود سه نفر در هر چهار خانواده).

سرطان نیز مانند بیماری عروق کرونر قلب یک بیماری قابل پیشگیری است.

80 درصد کل سرطانهای انسان با شیوه زندگی یا عوامل محیطی ارتباط دارند (شامل غذا، مصرف تنباکو، مصرف بیش از حد الکل، زیاد در معرض آفتاب قرار گرفتن، قرار گرفتن در معرض خطرات شغلی)اکثر این سرطانها در صورت عادتهای مثبت در شیوه زندگی قابل پیشگیری می بودند. در نواحی بیرمنگام و میدلند غربی انگلستان نسبت به سرطانهای وابسته به عوامل محیطی بدقت مورد مطالعه قرار گرفت. گزارش نشان داد که فقط 6 درصد سرطانها در مردان و 2 درصد در زنان از محل کار منشاء گرفته بودند. این حقیقت که در حال حاضر سرطان بعنوان قابل درمانترین بیماری در میان کل بیماریهای مزمن در نظر گرفته می شود از اهمیت زیادی برخوردار است. بیش از نیمی از کلیه سرطانها قابل درمانند. در سال 1987 بیش از پنج میلیون امریکایی که سابقه ای از سرطان داشتند زنده بودند. تقریباً سه میلیون نفر آنها درمان شده تلقی می شدند. امروزه بزرگترین عامل مبارزه با سرطان آموزش بهداشت (مسایل بهداشتی) و سلامتی است. باید اطلاعات مربوط به عوالم خطرزا در ایجاد سرطان و راهنمایی های لازم جهت تشخیص سریع آن به مردم ارائه گردد.



ورزش و سرطان

یکی از مهمترین نقشهای سیستم دفاعی بدن انسان تعیین عوامل مهاجم و جلوگیری از آن است. از دیگر نقشهای مهم آن کشف و از بین بردن سلولهای سرطانی (تومورها) است و اخیراً محققین به این نتیجه رسیده اند که اثرات ایمونولوژی (دفاعی) ورزش در بیماریهای سرطانی تأثیر می گذارد. با مطالعات اخیر ثابت شده که تعداد افرادی که ورزش می کنند بویژه بانوان کمتر به سرطان مبتلا می گردند. زنانی که از دوران جوانی به ورزش پرداخته اند در مقایسه با زنانی که هیچ تحرکی ندارند در برابر پیشرفت انواع سرطان غیر جلدی با خطر کمتری مواجه هستند در مطالعات انجام شده فعالیت جسمانی هر فرد با شغل وی ارزیابی گردید و چنین تشخیص داده شد: مردانی که دارای مشاغل بدون تحرک می باشند، نسبت به مردانی که دارای مشاغلی با فعالیت بدنی هستند به میزان 6/1 برابر بیشتر در برابر خطر سرطان روده بزرگ قرار دارند.

بعلاوه خطر ابتلا به سرطان با کاهش میزان فعالیت، به صورت تدریجی افزایش می یابد. دومین مورد مطالعه و تحقیق در این باب، خطر سرطان روده را بین 1/1 میلیون نفر از مردان سوئدی، در طی 19 سال مطالعه و پیگیری چنین برآورد کرده است:

عدم فعالیت و کم تحرکی خطر سرطان روده را 3/1 برابر افزایش می دهد. و مکانیسم آن را کاهش مدت زمان انتقال روده ای در جلوگیری از سرطان روده در هنگام ورزش گزارش کرده اند.

در تحقیق دیگری در مورد نقش ورزش در دوران دانشگاه چنین ارزیابی کرده اند: زنانی که در طول سالیان تحصیل در دانشکده بی تحرک بوده اند در مقایسه با دانشجویان ورزشکار، 5/2 برابر بیشتر با خطر سرطان دستگاه تولید مثل و 8/1 برابر بیشتر با خطر سرطان سینه مواجه هستند. و مکانیسم دفاعی آن احتمالاً هورمونی می باشد که به کاهش تحریکات استروژنی ناشی از ورزش بستگی دارد.

و بالاخره محققین آمادگی جسمانی و شنا را به دلیل کشش و تقویت عضلات کمربند شانه ای به منظور جلوگیری از سرطان سینه توصیه می نمایند.

منبع: برگزیده مقالات علمی ورزش بانوان




برچسب ها : سلامت  ,


      

رشوه (bribe)

رشوه دهنده و رشوه گیرنده هر دو در آتشند...رسول اکرم (ص)

Holy Mohammesd(P.U.H): Both bribe-taker and bribe-giver are in the hill.

 




برچسب ها : مذهبی  ,


      

نیکون دوربین جدید D5000 را معرفی کرد

دلتان می خواهد یک دوربین DSLR با سنسور 12.3 مگاپیکسلی را فقط 850 دلار بخرید؟
حالا اگر به مشخصات این دوربین امکان فیلم برداری با کیفیت HD 720p را هم اضافه کنیم آن وقت است که دست و دل هر کسی برای خریدن چنین دوربینی می لرزد.
چند روزی بود که در مورد معرفی دوربین جدیدی به نام Nikon D5000 شایعات زیادی منتشر شده بود. امروز مشخص شد که تمام این شایعات درست بوده. و نیکون D5000 رسما معرفی شد. این دوربین از همان سنسور مدل D90 استفاده می کند. بنابراین شما می توانید انتظار کیفیت عکس و ویدیویی مشابه دوربین 1300 دلاری D90 را در مدل جدید داشته باشید، اما برای این یکی فقط 850 دلار پول می دهید.
بسیاری از امکانات این دو دوربین هم مشابه است: قابلیت فوکوس خودکار 11 نقطه ای، حساسیت بین 100 تا 3200 و فیلم برداری720p با سرعت 24 فریم در ثانیه. نمایشگر متحرک این دوربین 2.7 اینچی است. و 19 حالت عکس برداری از پیش تنظیم شده دارد.
دوربین جدید نیکون از دو هفته دیگر با قیمت 729 دلار برای بدنه و 850 دلار به همراه لنز 18-55 VRفروخته خواهد شد.

منبع:نارنجی




برچسب ها : خبری  ,


      

 

این چندمین نامه است بابا می نویسم        


                              هرچند یادت نیست اما می نویسم


دیروز هم برگشت خورده نامه هایم


                             من با امید این نامه هارا می نویسم


امروز با سارا کمی دعوایمان شد


                            از قهر ها ، از آشتی ها می نویسم


خانم معلم ، نمره عالی به من داد


                           او گفت : من با عشق انشاء می نویسم


مادر برایم قصه ای از کربلا گفت


                           در نامه ام عین همان را می نویسم


از دختری کوچک که نامش هم رقیه


                           از تشنگی ، از صبر ، دریا می نویسم


بابا ! دلم ابری ست میل گریه دارد


                           دلتنگیم را از همین جا می نویسم


این نامه را هم پست خواهم کرد امروز


                          اما برایت باز فردا می نوسیم                 


                                                                       


  

                                          نامه



برچسب ها : شهدا  ,


      

فارس: بر اساس آخرین جمع‌بندی کارشناسان مرکز آمار ایران و سازمان ثبت احوال کشور، بیش از 46 میلیون نفر از مردم ایران، واجد شرایط رأی دادن در دهمین انتخابات ریاست ‌جمهوری در 22 خردادماه امسال هستند.


شمار واجدین شرایط رای دادن در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بنابر اعلام رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور 46 میلیون و 200 هزار نفر عنوان شد که این آمار با بهره گیری از جلسات متعدد کارشناسان مرکز آمار ایران و سازمان ثبت احوال کشور پایش شده است و با توجه به اینکه در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مبنای سنی رای دهندگان 18 سال تمام بوده است، این آمار رشدی منطقی را طی کرده است.


آمار واجدین شرایط به تفکیک استانی در ادامه آمده است:


آمار واجدین شرایط در انتخابات مجلس هشتم ...............واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری دهم


آذربایجان شرقی:2353925 نفر.................................................... 2461553
آذربایجان غربی:1821154 نفر...................................................... 1883144
اردبیل:778548 نفر.................................................................... 804881
اصفهان:2784132 نفر ................................................................2987946
ایلام:342950 نفر ......................................................................357687
بوشهر:553066 نفر....................................................................580822
تهران:8246675 نفر....................................................................8796466
چهارمحال و بختیاری:544119 نفر................................................. 562238


خراسان جنوبی:445480 نفر
خراسان رضوی:3425882 نفر.......................... * مجموع سه استان:4664423
خراسان شمالی:484326 نفر


خوزستان: 2712083 نفر ............................................................2801644
زنجان:609403 نفر ....................................................................632160
سمنان:417345 نفر ..................................................................436492
سیستان و بلوچستان:1198966نفر ..............................................1306624
فارس: 2688555 نفر .................................................................2842209
قزوین:715251 نفر ....................................................................749205
قم:604072 نفر ....................................................................... 655988
کردستان:909350 نفر .............................................................. 943818
کرمان: 1647195 نفر ............................................................... 1738280
کرمانشاه:1187250 نفر ............................................................1231672
کهکیلویه‌وبویراحمد:403111 نفر ..................................................415694
گلستان:1030602 نفر ..............................................................1059769
گیلان:1505725 نفر..................................................................1576046
لرستان:1087010 نفر ..............................................................1124940
مازندران:1833101 نفر .............................................................1915240
مرکزی:831489 نفر .................................................................885557
هرمزگان: 878805 نفر .............................................................919908
همدان:1219383 نفر ..............................................................1256250
یزد:565301 نفر ......................................................................609341


جمع کل:43824254 نفر ..........................................................46199997
جمع کل واجدین رای دادن در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری: (چهل و شش‌‌ میلیون و صد و نود و نه هزار و نهصد و نود و هفت نفر)




برچسب ها : خبری  ,


      
<   <<   11   12      >


پیامهای عمومی ارسال شده

+ دوستان دعوتم را لبیک گویید

+ سلام بر همه دوستان.سالی پرخیر و برکت برایتان آرزومندم