در تاریخ 16 بهمن نوشته ای از جناب بهشتی(1) در اندر کمالات کاشان و کاشانی ها به دستم رسید که با دیدنش مشعوف و با خواندنش محزون شدم.بهانه ایشان تمجید از شخصیت بازیگر سینما سرکارخانم فاطمه معتمدآریا بود.این که ایشان اینقدر از کاشان شناخت داشته و تابحال رو نکرده بودند و الان به این بهانه یادشان آمده بود برایم جالب بود.

ایشان با هنرمندی و ظرافت تمام سعی کرده اند از این کلاه برای خود نمدی بسازند و فریبکارانه به افتخارات کاشانی ها دست یازیده و خواسته اند برای شخصیت مورد نظرشان کم نگذارند.

اینجانب نیز خواستم از همان منظر مد نظر ایشان ،جناب سید محمد بهشتی را برای همشهریان عزیزم معرفی کنم.نامبرده در نخستین روزهای استقرار نظام جمهوری اسلامی، به واسطه تجربیات خود در حوزه هنرهای تصویری، به صداوسیما فراخوانده شد. حضور او در صدا و سیمای جمهوری اسلامی تا زمان وزارت ارشاد محمد خاتمی تداوم و پس از آن برای پایه‌گذاری و اداره بنیاد سینمایی فارابی به خدمت در آن وزارتخانه مشغول شد.

سید محمد بهشتی، مشاور ارشد رئیس سازمان میراث فرهنگی در سال 1392با حضور در مراسم جایزه معماری بنیاد آقاخان، جایزه 250 هزار دلاری این بنیاد صهیونیستی را دریافت کرد. این مراسم با حضور کریم آقاخان (رهبر فرقه انحرافی اسماعیلیان نزاری آقاخانی) در شهر لیسبون پرتغال برگزار شد. آقاخان عنوان «حضرت والا» را از سوی ملکه انگلیس دریافت کرده است.

کریم آقاخان روابط صمیمانه‌ای با شیمون‌ پرز، بنیامین نتانیاهو و دیگر سران رژیم‌صهیونیستی داشته و دارد. علاوه بر این، سرکرده این فرقه مورد تکریم سران وهابی منطقه قرار گرفته و در حال گسترش مدارس بنیاد آقاخان با هدف ترویج سکولاریسم در خاورمیانه می‌باشد. برگزاری مسابقه معماری آقاخان با ظاهری فریبنده و تحت عنوان انتخاب طرح‌های برگزیده جهان اسلام برگزار می‌شود. اما مجریان این نمایش مضحک، هیچ اعتقادی به اصول اسلامی ندارند تا جایی که کریم آقاخان در مراسم امسال می‌گوید: ‌«گرچه ریشه‌های این مسابقه در توجه به وضعیت معماری اسلامی نهفته است، ولیکن این جایزه، خود را متعهد به روح پلورالیسم و تکثرگرایی می‌داند!»

عدم پذیرش فرقه انحرافی آقاخان در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به عنوان یک سند مهم است زیرا دیگر فرق اسلامی عضو، مسلمانی فرقه انحرافی اسماعیلیه آقاخانی را قبول نداشتند.کمترین کار این بنیاد را میتوان ترویج اسلام سکولا دانست که منابع آن در دسترس است.جالب‌تر اینکه،‌«نورمن فاستر»، معمار بریتانیایی نیز از اعضای اصلی کمیته راهبردی جایزه آقاخان می‌باشد. وی سرپرست پروژه تخریب مسجدالحرام و طراح برج‌های جنجالی‌«ابراج البیت» در کنار خانه خدا می‌باشد.

فعالیت های ایشان در عرصه سینما در این مقال نمی گنجد که خود مثنوی خواهد بود هفتاد من.

حال این جناب سید محمد بهشتی خواسته تا  از خانم معتمد آریایی دفاع کند که عملکرد این خانم را در سه نکته ذیل بیان میکنم:

1-    حضور خانم معتمدآریا در جشنواره کن در حالی که کشف حجاب کرده و هرگز بعد از این عمل شنیع نخواسته حتی توجیه کند.روبوسی با افراد نامحرم در روی سن و در ملاء دوربین های حاضر را نیز به آن اضافه کنید.

2-    سخن بسیار صریح و بی پرده ایشان در مورد ناکامی سینمای ایران بعد از انقلاب به علت حذف سه عامل سکس و خشونت و شراب

عجیب است که جناب سید محمد بهشتی در دفاع از سرکارخانم گفته:«خانم معتمدآریا هنرمندی ملی و جهانی است که در تمام طول فعالیت هنری خود از هر چیزی که شائیه ابتذال داشته باشد پرهیز کرده است»!!دم خروس را ببینیم یا قسم حضرت عباس!کشف حجاب و ...از مصادیق ابتذال نیست؟لابد تعریف جناب بهشتی از ابتذال چیزی دیگر است که باید حتما در محضر ایشان تلمذ نموده و واکاوی آن را به حضرت ایشان بسپاریم.

اگر ما بخواهیم آبروی سینمای ایران را فردی بدانیم که مصادیق بالا در مورد ایشان صادق و جای هیچ شک و تردیدی ندارد که بقول معروف کلاهمان در پس ابرهاست و امروز بعد از 37 سال از گذشت انقلاب جمهوری اسلامی ایران اینقدر واپس گرایی را چه توجیهی است؟

جناب سید محمد بهشتی شما در بخشی از نوشته خودتان اینطور گفته اید:«وازاین رو دلم می خواهد خانم معتمد آریا بداند که به این اعتبار از معنای کاشان و کاشانی آنانکه حرمتش را شکستند بی گمان کاشانی نیستند.»

شما در معرفی کاشان فراموش کرده اید که این شهرستان مفاخر دیگری هم دارد و آن 1690 شهیدی است که این شهر تقدیم نظام و انقلاب کرده است.بی شک این مفاخر از نگاه شما مصداقی نداشته که در نوشتار به آن اشاره نکرده اید اما بدانید این مفاخر ما هستند که اجازه حضور فردی که نسبت به مصرحات دینی هنجارشکنی می کنند را نمی دهند .خوب است بدانید دقیقا آنهایی که معترض به حضور بودند کاشانی بودند و برخی تصمیم گیران این حضور بی گمان کاشانی نبودند.

جناب آقای بهشتی:شما در نوشتارتان مومنین حقیقی را معرفی و تهمت زدن به خلق خدا را از بزرگترین کناهان می شمارید!کشف حجاب در نگاه دینی شما در زمره کدام گناه قرار دارد؟فرهنگ ایرانی راچه معنایی می کنید؟فرهنگی که در پس آن خدایی ناکرده هرزه گی و فساد و ابتذال موج می زند؟حاشا و کلا که مردم دارالمومنین کاشان آن را فرهنگ خود بدانند.

کاشان عروس شهرهای ایران شده چون دارالمومنین است .اربابان فضل و کمالش همه بر این متفق القول بوده و هستند که هنوز باباافضل ها و غیاث الدین جمشیدها و ...خونشان در رگهای کاشانی ها تسری دارد و خواهد داشت.چرا که به قول خودتان اسلام را در معنای ظاهری اش قبول نکرده اند و به باطن اسلام مشرف شده اند.  هرگز به خود اجازه نخواهیم داد کاشانیان نامدار که مایه فخر و مباهات نه تنها کاشانی ها بلکه ایرانیان بودند را مصادره و در نفع جریانی خاص استفاده کنید که این امر مذموم است و ناپسند.