با سلام

افسران - جومونگ فهمید که راه نجات از تحریم مقامت ، اعتماد به نیروهای خودی و مهم تر از همه دعا و توسّل هست ولی بعضی ها نفهمیدند !!!

شاید بعد از خواندن این قسمت کلا از دست من عصبانی بشین یا ازم نا امید بشین و یا کلی توقعاتتون رو از من بردارین.اما چه کنم؟حیفم اومد این تیکه رو براتون نگذارم.با همه وجود به همه شهدا احترام گذاشته و میذارم و اصلا حرفم این نیست که خودمون کم داریم الگوی ایثار و از خود گذشتگی و...اما

سریال جومونگ که این روزها به لطف شبکه های متعدد سیما تو خونه هامون راه باز کرده و هر وقت اراده کنی به لطف رسانه ملی میتونی ببینی، به کمک دوبلورهامون تونسته مفاهیم قشنگی رو برسونه.

در همین قسمت آخرش وقتی جومونگ تحت فشار تحریم امپراطور گواما قرار گرفت و تحریم جدی شد و مردم جولبون با بیماری طاعون و سرمای شدید دست و پنجه نرم می کردند به او پیشنهاد شد که برای نجالت جان مردمش هم که شده با امپراطور هم پیمان بشه.اما جومونگ بخاطر دشمن اصلی هردو قبیله که هان نامیده میشه قبول نکرد و در جواب گفت: مرگ برای من از زندگی ننگین و ذلت بار تحت قبیله هان بهتر است.

در قسمت 65 ام سریال جومونگ که با تشدید تحریم ها تحت فشار سنگین بودند ، بعد از انجام وظیفه مقاومت و اتکائ به نیروهای خودی به دوستان خود اعلام می کند: باید برای رهایی از تحریم خدا ما رو کمک کنه و همگی رفتند برا توسّل و دعا کردن . چیزی که برخی ها در ایران هنوز متوجه آن نشده اند که همه چیز دست خداست نه دست کدخدا !!!!